Alışılmadık yeni gezegen

Aynı yıldızın etrafında dönen, yörüngeleri birbirine çok yakın iki gezegen keşfetildi.

Alışılmadık yeni gezegen

Bilimkurgu filmleri gerçek oldu. Gökbilimciler aynı yıldızın etrafında dönen, yörüngeleri birbirine çok yakın iki gezegen keşfetti. Gezegenler, aralarındaki bu yakınlık nedeniyle geceleri birbirlerinin uydusu gibi görünüyor.

Uzmanlar, bu yeni bulunan gezegenlerin dünyadan 1200 ışık yılı uzakta olduğunu ve daha öncekilere hiç benzemediğini belirtti.

Gezegenlerin boyutları ve yapıları birbirlerinden çok farklı. Ancak aralarındaki mesafe sadece 1.9 milyon kilometre. Daha önce birbirine bu kadar yakın bir gezegen çiftine hiç rastlanmamıştı.

‘KUĞU'DA BULUNDULAR

İki gezegen NASA'nın Kepler Uzay Teleskopu sayesinde bulunan Cygnus (Kuğu) takım yıldızındaki Kepler-36 sisteminde keşfedildi.

Yeni keşfedilen gezegenlerden Kepler-36b adı verileni, Dünya'nın 4.5 katı büyüklüğünde kayalık bir “süper Dünya” olarak tanımlanıyor. Kepler-36c adı verilen diğer gezegen ise gazlardan oluşuyor. Bu gezegen Neptün büyüklüğünde yani Dünya'nın sekiz katı kadar.

İki gezegen her 97 günde bir birbirine maksimum düzeyde yaklaşıyor ve diğerinin gökyüzünde çok net bir şekilde görünür hale geliyor.

KABUL EDİLEN TEORİLERE TERS

Sonuçları bugün Science dergisinde yayımlanan araştırmanın başında bulunan isimlerden, Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi çalışanı Josh Carter, bir açıklama yaparak, “Bu iki gezegen arasında yakın ilişkiler var” dedi.

Carter, gezegenlerin birbirine en yakın olduğu noktada aralarındaki Dünya ile Ay arasındaki uzaklığın beş katı olduğunu belirtti. Uzmanlar yapısal olarak bu kadar farklı iki gezegenin bu kadar benzer yörüngelerde bulunmasını, geçerli kabul edilen gezegen oluşumu teorileriyle açıklamanın çok zor olduğunu ifade etti.

Araştırmanın diğer yöneticisi, Washington Üniversitesi'nden Eric Agol, “Bu daha önce benzeri görülmemiş bir şey. Yoğunlukları, Satürn ile Dünya'nınkiler kadar (Güneş Sistemi'ndeki en yoğun ve en az yoğun gezegenler) farklı. Ancak Güneş Sistemi'ndeki gezegen çiftlerinden 20 kat daha yakınlar” diye konuştu. (Space.com)